Przejdź do głównej zawartości

Aioli, Warszawa, ul. Świętokrzyska 18


Aioli - lokal oparty na fundamencie dawnej pizzerii San Marzano (później Eataliano). Obecnie w Warszawie są dwa lokale marki Aioli: na Placu Konstytucji oraz na ul. Świętokrzyskiej 18.
Ideą tej "kantyny" jest serwowanie potraw szybkich w przygotowaniu, dość prostych, a jednocześnie smacznych: pizza, pasta, burgery oraz przystawki.
Piękna ostatnio pogoda spowodowała, że lokal pękał w szwach, zarówno wewnątrz klimatyzowanej restauracji, jak i w ogródku na zewnątrz.

Aioli odwiedziłam ze znajomymi, dzięki czemu jednocześnie mogliśmy spróbować kilku potraw z bogatego menu:

  • krewetki w cydrze z chorizo - w pikantnym sosie, serwowane ze świeżą bagietką - wyborne!
  • burger Road King (wołowina, ser wędzony, bekon, chorizo, ananas, cebula, korniszon, pomidor) - serwowane z frytkami i super odświeżającą sałatką z komosy ryżowej, cebulki, papryki i natki
  • mule w białym winie - podawane ze świeżą bagietką - przepyszne! 

  • makaron tagliatelle z cukinią, szyjkami rakowymi, szynką prosciutto, sosem śmietanowym, papryką chilli, czosnkiem i serem gran biraghi... 

Wszystkie potrawy było bardzo smaczne. A w tle przygrywał DJ :-)  
Ponadto kolację uświetniły: białe domowe wino, zimne piwo oraz lemoniada limonkowo - miętowa.

Polecam to miejsce!! 



********* 

Wczoraj znowu mnie nóżki zaprowadziły do Aioli :-) cóż zrobić??? dobra lokalizacja działa :-)

Tym razem sprawdziłam jak smakuje drobna przekąska (w karcie: pod hasłem "tapas") a mianowicie kofta mezze. Jest to zestaw składający się z 2 kawałków chlebka pita (jak dla mnie ciut mało) a do tego szaszłyki: 2 z kurczaka, 2 z siekanej wołowiny i 2 z pikantnej kiełbaski. Do tego 4 różne sosy.


Taki zestaw to doskonała opcja na średni głód dla 1 osoby lub mały głód dla 2 koleżanek :-)

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Miód tymiankowy z Kos

smaki z wakacji - Kos - miód - miód tymiankowy Po raz pierwszy z miodem tymiankowym spotkałam się na greckiej wyspie KOS. Potem doczytałam się, że miód ten można także dostać na Krecie (tam jest on najpopularniejszy). Miód powstaje z kwiatów tymianku pospolitego dzięki czemu osiąga swój specyficzny smak. Blog ten nie jest apteczką zdrowia- nie mniej warto podkreślić tu doskonałe walory lecznicze miodu tymiankowego. Oczywiście miód tymiankowy  jak każdy miód jest stosowany przy przeziębieniach, jednak TEN miodzik jest idealny w schorzeniach układu trawiennego (m.in. nerwica, wrzody żołądka, zaburzenia trawienia). 

Sklep Szambelan, Kraków, ul. Bracka 9

Przy okazji wizyty w Krakowie odwiedziłam ciekawe miejsce - sklep Szambelan. To miejsce, gdzie możemy kupić oryginalne trunki takie jak: nalewki, likiery, miody itp., a przy okazji ciekawe butelki szklane. Doskonała rzecz na użytek własny ale też i wspaniały prezent na upominek :-) Ciekawe wnętrze lokalu. Mała kubatura mieszcząca mnóstwo wspaniałych trunków :-) Zanim jednak zdecydujemy się na zakup któregoś z produktów możemy dokonać degustacji. Kieliszek nalewki to koszt 5 zł. Ja nic nie kupiłam... ale za to spróbowałam: nalewki szambelana (wiśnie i śliwki), nalewki malinowej oraz nalewki.   Ciekawe miejsce :-) Polecam!!

Manekin, Warszawa, Plac Konstytucji 5

Manekin - naleśnikarnia przy Placu Konstytucji to już drugi lokal w s tolicy. Pierwszy jest na Marszałkowskiej (blisko Królewskiej). Ilekroć tamtędy przejeżdżam, widzę kolejkę oczekujących przed drzwiami. Za każdym razem próbuje zrozumieć to zjawisko... W Manekinie byliśmy we trójkę. Żarłomaniak z menu wybrał rosół - ponoć całkiem dobry. Natomiast Koleżanka wzięła naleśnika z sosem meksykańskim. Duża i pyszna porcja :-) Do tego zasugerowany przez kelnera sos - ostry pomidorowy. A ja wzięłam naleśnika ze szpinakiem i łososiem. Bardzo smaczny :-)  D o tego naleśnika kelner polecił sos jogurtowy z koperkiem. Dobry wybór! Wystrój lokalu - ciekawy. Obsługa kelnerska - fantastyczna (przypadek?). Mimo, że ciasto naleśnikowe było pulchne, a farsz znakomity to nadal nie pojmuję fenomenu tej knajpy i tych ciągłych kolejek... UWAGA:  Na chwilę obecną lokal nie posiada koncesji na sprzedaż alkoholu, zatem normalnego piwa i wina póki co w Manekinie nie dostanie